14 listopada (poniedziałek)
I.Wyrypajew „ILUZJE”
TEATR NA WOLI, WARSZAWA
Reżyseria: Agnieszka Glińska
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Scenografia: Agnieszka Zawadowska
Muzyka: Ygor Przebindowski
Reżyseria świateł: Jacqueline Sobiszewski
Kierownictwo produkcji: Magdalena Romańska
WYSTĘPUJĄ: Dominika Ostałowska, Dorota Landowska, Łukasz Lewandowski, Krzysztof Stroiński
Komedia. Historia dwóch małżeństw, które pod koniec życia odczuwają potrzebę rozmowy o uczuciach. Cztery osoby, cztery spojrzenia na wspólne życie. Kto kogo kochał, a komu się zdawało, że kochał? Kto przez kogo był kochany naprawdę? Co w mijającym życiu było rzeczywistością, a co złudzeniem? Na ile dotarcie do prawdy o sobie jest możliwe?
Spektakl trwa 90 min.
15 listopada (wtorek)
E. Assous „NIEBEZPIECZNA GRA”
TEATR SCENA PREZENTACJE, WARSZAWA
Reżyseria: Romuald Szejd
Przekład: Beata Geppert
Scenografia: Marcin Stajewski
Kostiumy: Ewa Zaborowska
WYSTĘPUJĄ: Anna Dereszowska, Grzegorz Damięcki, Piotr Grabowski
Prowokacje, podchody i uniki na temat zdrady małżeńskiej - temat stary jak świat, a przez to widzom tym łatwiej utożsamić się z sytuacją. Trzy świetne role do zagrania, ale do wygrania znacznie więcej "między słowami".
16 listopada (środa)
S. Wyszyński „POLACY”
TEATR POLSKI, WARSZAWA
Reżyseria: Gabriel Gietzky
Scenografia: Maria Kanigowska
Dramaturgia: Rafał Kosewski
Inspicjent/asystent reżysera: Przemysław Pawlicki
WYSTĘPUJĄ: Radosław Krzyżowski, Olgierd ŁukaszewiczR
Wyszyński i Gombrowicz, Prymas Tysiąclecia i „pisarz zakazany”, kapłan i błazen… Dwóch nieprzeciętnego formatu intelektualistów, z których każdy wedle swych umiejętności i powołania rozważa znaczenie pojęcia polskości i patriotyzmu. Między tymi dwoma wielkimi duchami egzystuje współczesna kultura polska. Także i my, polscy niepokorni inteligenci, żyjemy między modlitwą kardynała Wyszyńskiego i szyderstwem Witolda Gombrowicza. I obie te prawdy są nam potrzebne, każda z nich na swój sposób uczy nas skromności i pokory.
Spektakl trwa 70 min.
17 listopada (czwartek)
B. Slade „ZA ROK O TEJ SAMEJ PORZE”
TEATR KAMIENICA, WARSZAWA
Reżyseria: Grzegorz Chrapkiewicz
Scenografia: Wojciech Stefaniak
Kostiumy: Sylwester Krupiński
Opracowanie muzyczne: Maciej Makowski
Multimedia: Adam Grzybowski
WYSTEPUJĄ: Olga Bończyk, Piotr Gąsowski
George, żonaty księgowy z New Jersey i Doris - gospodyni domowa, mężatka i matka trojga dzieci z Oakland spotykają się przypadkowo w uzdrowisku w północnej Kalifornii w 1951 roku. Zakochują się w sobie, ale z oczywistych względów muszą się rozstać. Postanawiają spotykać się co roku, w tym samym hotelu, by wspólnie spędzić weekend. Pięć spotkań pokazanych w spektaklu obejmuje 26 lat tej osobliwej znajomości, w czasie której zmieniają się zarówno sami bohaterowie, jak i otaczający ich świat…
18 listopada (piątek)
April de Angeles „STWORZENIA SCENICZNE”
TEATR LUBUSKI, ZIELONA GÓRA
Przełożyła: Hanna Szczerkowska
Reżyseria: Robert Czechowski
Scenografia i kostiumy: Elżbieta Terlikowska
Opracowanie muzyczne: Damian Neogenn Lindner
Światło: Piotr Pawlik
WYSTĘPUJĄ: Elżbieta Lisowska-Kopeć, Karolina Honchera, Elżbieta Donimirska, Anna Haba, Marta Frąckowiak
Pewnego dnia król Karol II zbyt długo czekał w teatrze na rozpoczęcie przedstawienia... Zniecierpliwiony pyta dlaczego to trwa tak długo. Aktor grający królową goli nogi - usłyszał w odpowiedzi. Niech więc grają kobiety! - tak rozpoczęła się rewolucja w teatrze. “Stworzeniami scenicznymi” nazywano aktorki w XVII wiecznym Londynie, gdzie kobiety po raz pierwszy uzyskiwały pozwolenie grania na scenie razem z mężczyznami. Sztuka April de Angelis jest historią o czterech aktorkach okresu Restauracji Angielskiej, która staje się okazją do pokazania teatru jako miejsca odwiecznej walki o pozycję i godność.
Spektakl trwa 105 min.
19 listopada (sobota)
W. Szymborska ...”JESTEŚ PIĘKNE - MÓWIĘ ŻYCIU”...
TEATR POWSZECHNY, WARSZAWA
Adaptacja, reżyseria, oprawa muzyczna: Waldemar Śmigasiewicz
Scenografia i kostiumy: Maciej Preyer
WYSTĘPUJĄ: Joanna Żółkowska, Paulina Holtz i Anna Moskal
Pierwsze przedstawienie oparte na poezji Wisławy Szymborskiej nie będące recytacją wierszy, tylko spójną dramaturgiczną całością. Pomysł zafascynowanej tą poezją Joanny Żółkowskiej, który zrodził się kiedy tłumy odwiedzające Krakowski Salon Poezji przekonały ją , że w tej fascynacji nie jest odosobniona. Pomysł i marzenie aktorki zrealizował Waldemar Śmigasiewicz, który z matematyczną precyzją i harmonią „ułożył” wiersze w całość , w opowieść o życiu. Życie oglądane ze wszystkich stron przez bohaterki spektaklu jest cudownym, niejednoznacznym zjawiskiem, którego każdy przejaw godny jest uwagi - od rzeczy o historycznej wadze, poprzez miłość,aż po śmierćżuka na leśnej drodze. Wiersze spięte klamrą towarzyszącej im muzyki tworzą
spektakl, który premierowej publiczności zapierał dech w piersiach, w niektórych momentach napięcie i współuczestnictwo w przedstawieniu było z widowni wyraźnie słyszalne. Czyli zapotrzebowanie na sztukę istnieje, a ten spektakl w pełni je zaspokaja.
20 listopada (niedziela)
A. Czechow „UCZUCIA”
TEATR DRAMATYCZNY IM. I. GONCZAROWA, ULJANOWSK, ROSJA
Reżyseria: Linas Marijus Zajkauskas
Kostiumy: Margarita Misukowa
Choreografia: Margarita Janwarjowa
Muzyka: Andrej Krotow
Mała Orkiestra: zespół muzyczny "Rosyjska dusza", pod kierownictwem Lidii Lariny
Asystent reżysera: Olga Rodionowa
WYSTĘPUJĄ: Olga Nowitskaja, Ilja Poljakow, Darja Dolmatowa, Polina Szabajewa, Marina Karcewa,
Siergiej Czinienow, Iwan Siergejew
Za podstawę dla sztuki "Uczucia" posłużyło opowiadanie Antoniego Czechowa "Wieroczka". Przed widzem rozgrywa się historia nieodwzajemnionej miłości panny z prowincji do młodego człowieka ze stolicy - czechowskie, przejmujące połączenie figlarnego humoru z tęsknotą. "Uczucia", według ironicznego określenia twórców, to nic więcej, jak tylko "mała rzecz", o czym widownię informuje aktor na samym początku i dodaje, że "gramy ze słów Czechowa".
Reżyser naprawdę wykorzystuje "grę słowną", wplątując w sztukę mnóstwo różnorodnych elementów - cytaty ze sztuk Czechowa, rosyjskie ludowe pieśni, przysłowia. Słowo, brzmiące na scenie, natychmiast nabiera namacalną istotę, przekształcając się w samodzielną mikrosztukę. Epizody, nasycone pantomimą, śpiewem, artystycznymi numerami przypominają obrazki z odwiecznymi graniastymi szklankami, sarafanami (rosyjskie ludowe sukienki) i niedźwiedziem.
Spektakl trwa 80 min.
fp
Polska Noc Kabaretowa 2025
23 maja 2025
kup bilet |
|
Iluzjonista Piotr Denisiuk
17 stycznia 2025
kup bilet |
|
Czerwone Gitary. Diamentowe 60-lecie
2 marca 2025
kup bilet |
|
Największe przeboje Edyty Geppert
20 marca 2025
kup bilet |